De Grote Merken Deel 1: L’Oréal

Post Type

Zou jij geschokt zijn als het blijkt dat je favoriete haarproducten zoals Dark&Lovely, Optimum Care, Optimum Oil Therapy, Roots of Nature en Mizani eigenlijk allemaal één en hetzelfde zijn? Niets blijkt minder waar te zijn; ze zijn namelijk allemaal merken van L’Oréal!

Nadat L’Oréal in de jaren 90 de ambitie had om de Amerikaanse markt te veroveren, begon het bedrijf zich in het nieuwe millennium te focussen op nieuwe ethnische doelgroepen, waaronder de Afro-Amerikaanse doelgroep. Daarom werd in 2000 het bedrijf Carson, dat bekend stond om merken zoals Dark&Lovely, gekocht. In 2001 werd dit bedrijf gefuseerd met SoftSheen, de marktleider in haarrelaxers, dat in 1998 door L’Oréal werd gekocht. Dit leidde tot de oprichting van SoftSheen-Carson. De fusie gaf L’Oréal de mogelijkheid om zijn expertise op het gebied van Black Hair uit te breiden en zijn positie in de Black Hair markt te versterken.

Toen SoftSheen in 1998 werd overgenomen door L’Oréal, werd ook het professionele merk van SoftSheen  ‘Mizani’ gekocht. Het merk werd in 1991 speciaal ontwikkeld door Soft Sheen en Redken Laboratories voor Afro-Amerikaanse kappers en hun klanten. Mizani werd later onderdeel van de Professionele Producten Divisie binnen L’Oréal en omgetoverd tot een luxe, professioneel merk. Zoals de andere merken van SofSheen-Carson, profiteert het merk Mizani van de technologische innovaties die worden ontwikkeld door het L’Oréal Institute for Ethnic Hair and Skin Research. Gelegen in Chicago, werd dit onderzoekscentrum opgericht om de kennis over Afrikaans haar te vergroten en producten voor Black Hair te verbeteren.

SoftSheen Carson
Volgens SoftSheen Carson is hun visie om donkere mensen te stimuleren hun eigen unieke look en style te vinden met behulp van de innovatieve producten die speciaal voor hun wensen en behoeften zijn ontworpen. Met een groot scala aan premium haar- en huidverzorgingsproducten, die gebaseerd zijn op geavanceerd onderzoek, wil SoftSheen-Carson de eisen en de verwachtingen van de doelgroep overtreffen.

SoftSheen-Carson heeft inderdaad een breed en diep portfolio aan merken.  Onder SoftSheen-Carson vallen de volgende merken, misschien zit jouw favoriete merk er wel bij! Dark&Lovely, Roots of Nature, Optimum Care, Optimum Oil Therapy, Let’s Jam, Magic Shave, Sportin’ Waves, Dark&Natural, Wave Nouveau, Care Free Curl, Hi Rez, Weave Care en Sta Sof Fro. Door continue onderzoek te doen en te zoeken naar nieuwe innovaties, worden de formules voortdurend verbeterd en hoopt SoftSheen-Carson de rest van de cosmetica industrie te overtreffen in het maken van veilige, effectieve producten voor hun consumenten.

Dark & Lovely
Van de SoftSheen-Carson merken, is Dark & Lovely zonder twijfel het populairste merk. Dit merk werd door SoftSheen-Carson gebruikt om een aantal toonaangevende innovaties op de Black Hair markt te lanceren. Zo werd er in 1972 Dark & Lovely Haarkleuring op de markt gebracht. Dit was het eerst haarkleuringsproduct dat speciaal geformuleerd is voor het haartextuur van donkere vrouwen. Een paar jaar later introduceerde Dark & Lovely in 1978 de eerste relaxer kit zonder loog, wat vrouwen de mogelijkheid gaf om hun haren thuis te relaxen. Daarnaast zou deze relaxer beter zijn voor het haar. Sinds de lancering van de Dark & Lovely no-lye relaxer, is Dark & Lovely uitgegroeid tot de nummer 1 relaxer ter wereld.

Tegenwoordig bestaat dit merk uit een complete collectie van treatments, relaxers, haarkleuringen, haarverzorgings- en stylingsproducten. Daarnaast heeft het een nieuwe ambassadrice, niemand minder dan de dochter van Eddy Murphy, Bria Murphy. Ook werd het tijd voor een eigentijdse motto ‘Look your best, express yourself and bring out your inner diva with Dark & Lovely hair care products’, oftewel ‘Zie er goed uit, wees jezelf en toon je innerlijke Diva met de Dark & Lovely haarverzorgingsproducten’.

Mizani
Het luxe en professionele merk voor Black Hair. Mizani is het eerste premium merk in Nederland dat exclusief gebruikt wordt in een select aantal Black Hair salons. De Mizani producten zijn dus alleen verkrijgbaar bij de Mizani gecertificeerde stylist. Dit merk omvat een complete lijn van technologisch hoogwaardige producten die speciaal zijn geformuleerd om aan de specifieke en unieke behoeften te voldoen van vrouwen en mannen met Black Hair. Het assortiment bestaat uit een volledige range van professionele treatments, relaxers, haarverzorgings- en stylingsproducten. Daarnaast zijn er ook producten speciaal voor de hoofdhuid beschikbaar. Elke Mizani formule is ontwikkeld om aan de behoeften te voldoen van elk specifiek haartype. Van natuurlijk krullend met veel textuur tot gekleurd of gerelaxed haar dat erg kwetsbaar is, Mizani biedt producten om ieder haar te kunnen behandelen en verzorgen.

Mizani betekent in het Swahili ‘balans’ en dat vormt ook de inspiratie voor de hele productlijn. “Schoonheid en chemie in balans” staat binnen deze lijn centraal, waarbij de balans verwijst naar het vocht- en voedingsgehalte binnen elke haarstreng. Omdat het haar vaak voedingstoffen en vocht mist en daardoor droog wordt, is deze balans van essentieel belang bij Black Hair. Op basis van botanische ingrediënten, werken de producten van Mizani om de balans tussen schoonheid en chemie te behouden en herstellen, zodat het weer gezond wordt. Mizani hydrateert en voedt het haar op geheel eigen wijze. Daarvoor bevatten de Mizani producten een aantal innovatieve technologiën die zijn ontwikkelt door het L’Oréal Institute for Ethnic Hair and Skin Research. Dit instituut werd speciaal door L’Oréal opgericht om onderzoek te doen naar de huid en het haar van mensen van Afrikaanse afkomst.

About The Author

Kimry is de oprichter en eigenaar van de Beautiful Black Hair. BeautifulBlackHair.nl is bedoeld om nieuws en informatie te verspreiden over allerlei soorten krullend haar en kroeshaar. Dit wordt ook wel black hair genoemd. Auteursinformatie: Website: beautifulblackhair.nl Twitter: Kimss13 Facebook: Kim.Els.9 Google Profile: +Kimry Els

Reageer als eerste

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*